Din henvendelse
Ofte stilte spørsmål
Jeg har mistet adgangskortet mitt. Hva gjør jeg?
Sånt kan skje!
Vennligst fyll ut skjema på venstre side. Velg adressen til bygget du jobber i, samt kategorien «Adgangskort» i nedtrekks menyene. Vi trenger for- og etternavn, din epostadresse og telefonnummer. Du vil få beskjed fra noen i vårt driftsteam når kortet er klart.
PS! Vi må dessverre fakturere et mindre honorar for produksjon av nye kort. Dette varierer på ulike adresser avhengig av adgangssystem, så spør oss gjerne om størrelsen på honoraret i feltet nederst i skjema.
Det har oppstått en feil i vårt leieareal/bygg som vi ønsker å si ifra om. Hva gjør vi?
Fyll ut og send oss skjema på venstre side. Bruk kategorien «Feilmelding (bygning/teknisk)». Henvendelsen din vil bli sendt til riktig person hos oss, som følger opp saken videre. Vær nøye med å beskrive feilen/avviket og last gjerne opp et bilde for ytterligere dokumentasjon.
Før innsendelse av feilmeldinger anbefaler vi at det gjøres en vurdering om hvorvidt avviket omfattes av leietakers vedlikeholds- og reparasjonsplikt iht. leieavtalen. I så fall må feilen rettes og bekostes for egen regning. Ta kontakt eller fyll ut skjema dersom dere er i tvil.
Hvis det er noe som haster eller det er spørsmål knyttet til feil/avvik, så finner dere kontaktinformasjon til driftsleder/-tekniker for det aktuelle bygget ved å søke og klikke på rett adresse i oversikten nederst på denne siden.
Hvem kan svare på spørsmål om faktura for husleie eller felleskostnader?
Leie og felleskostnader faktureres samlet på én faktura fra utleier. Fakturaene faktureres kvartalsvis med 30 dagers kredittid, hvor fakturadato og forfallsdato vanligvis er den 1. i hvert kvartal.
Har du spørsmål vedrørende faktura for husleie eller felleskostnader kan disse rettes til vår fakturaavdeling på mailadresse: faktura@hoegheiendom.no
Spørsmål knyttet til eventuelle purringer eller inkassovarsel kan sendes til vår regnskapsfører på følgende epostadresse: hoegh@aider.no. Det samme gjelder henvendelser som gjelder status på kundereskontro eller viderefakturering av tjenester.
Dere kan også sende oss en forespørsel ved å fylle ut og sende inn skjema på venstre side (bruk kategorien «Fakturaspørsmål»).
Hvordan finner jeg rett kontaktperson i Höegh Eiendom?
Vi er flere i Höegh Eiendom som bidrar til å ivareta dere som kunde og sørge for at våre bygg fungerer som de skal. Hver eiendom har et eget team med mennesker som du kan kontakte avhengig av hva du lurer på.
Eiendommens kontaktpersoner finner du ved å søke etter den aktuelle adressen og klikke deg inn på bygget hvor du søker kontakt. Der vil du bla. finne dine relevante kontaktpersoner.
Hvis bygget har egen personalrestaurant, finner du også kontaktinformasjon til denne.
Hva er energibruken i bygget mitt og hvilken energikilde bruker det?
Höegh Eiendom jobber kontinuerlig med å effektivisere energibruk i våre bygg sammen med kunder og leverandører. Samlet energibruk for et gitt bygg avhenger av flere faktorer og kan derfor variere avhengig av hvilket bygg det gjelder.
Energimerket viser bygningens energistandard og beregnes uavhengig av hvordan de som eier/leier bygget bruker bygningen. Du kan søke og laste ned energiattesten for våre bygg ved å logge inn på Enova sin database (krever BankID): https://portal.ems.enova.no/sok
Du finner også byggets energimerke ved å søke og klikke på aktuell adresse i oversikten nederst på denne siden.
Hvis du ikke finner riktig energiattest hos Enova eller ønsker mer underlag, send oss gjerne en forespørsel ved å fylle ut og sende inn skjema på venstre side (bruk kategorien «Bærekraft og energibruk»).
Hvor kan jeg få mer informasjon om Höegh Eiendom sitt miljø og bærekraftsarbeid?
Vi liker å prate om ting som engasjerer oss! Så ta kontakt ved spørsmål eller informasjonsbehov om hvordan Höegh Eiendom bidrar til bærekraftig utvikling.
I forbindelse med vår årsrapport, lager vi også en egen rapport om vårt bærekraftsarbeid. Denne kan leses her: https://hoegheiendom.no/arsrapporter/2023
Spesifikke spørsmål knyttet til hver enkelt eiendom (ss. miljøsertifisering, ENØK tiltak, avfallsmengder, sorteringsgrad, vannforbruk etc.) besvares best ved å fylle ut skjema på venstre side (bruk kategorien «Bærekraft og energibruk»).
Er det mulig å leie en parkeringsplass? Hvor skal jeg henvende meg?
Flere av våre eiendommer har tilgang på parkeringsgarasje. For å finne ut om det er ledige plasser tilgjengelig, så kan du kontakte eiendomssjefen for den aktuelle eiendommen eller parkeringsselskapet som drifter garasjen for oss.
Kontaktinformasjon finner du ved å gå inn på riktig eiendom i oversikten nederst på denne siden.
Dere kan også sende oss en forespørsel ved å fylle ut og sende inn skjema på venstre side (bruk kategorien «Parkeringsavtale»).